مقالات آرشیو خبر ها
آینده ی ورزشی بازیکنانی که کرونا داشته اند چه می شود ؟

آینده ی ورزشی بازیکنانی که کرونا داشته اند چه می شود ؟

در حالی که هنوز زمان بازگشت رسمی به تمرینات اعلام نشده اما به نظر میرسد که یوونتوسی ها طبق اعلام قبلی منتظر بازگشت بازیکنان شان به ایتالیا هستند، مهره هایی که باید قانون چهارده روز قرنطینه اجباری کشور ایتالیا را پس از بازگشت به این کشور رعایت و اعمال کنند.

 

اما در کنار این مسئله آنچه که نگرانی و ابهمات را همچنان به قوت خود باقی گذاشته ناشناخت بودن و اطلاعات اندکی ست که در خصوص شرایط این ویروس در سطح جهان وجود دارد. هر روز و هر هفته گفته های جدیدی مطرح میشود و در عین حال ابهامات زیادی درباه نحوه بهبودی بیماران و شرایط بدنی آینده آنان وجود دارد.

 

اینکه آیا هر بیمار پس از بهبودی تا چه حد از امادگی خود را به دست می اورد و در تنفس و سیستم تنفسی او چه مشکلاتی را به جای خواهد گذاشت شدیدا ذهن های دانشمندان و پزشکان و در عین حال مردم را مشغول خود کرده است.

 

در این میان ورزشکارانی بودند که به این ویروس مبتلا شدند، ورزشکاران و فوتبالیست هایی که چه از دنیای حرفه ای کنار رفته بودند و چه آنانی که همچنان در دنیای حرفه ای ورزش حضور دارند. این مسئله برای خود ورزشکار و همچنین مدیران و مربیان ورزشی شدیدا حائز اهمیت و مهم است.

 

اینکه ایا فوتبالیستی پس از نشان دادن علائم کووید 19 و مبتلا شدن و در ادامه پشت سر گذاشتن مراحل درمان و در صورت بهبودی و برطرف شدن بیماری از همان شرایط گذشته و امادگی همیشگی برخوردار خواهد شد و قادر خواهد بود بدون مشکل به تمرینات و رقابت های مهم ورزشی بازگردد و یا اینکه این بیماری مرموز که به سیستم تنفسی فرد حمله می کند عوارض ناخوشایند و غیر قابل جبرانی خواهد گذاشت و شاید زندگی ورزشی فوتبالیست و یا ورزشکار را تحت شعاع قرار داده و مشکلاتی را برای آینده ورزشی او رقم زند.

 

این مسئله هنوز به طور جدی و کامل مورد بررسی قرار نگرفته، اما شاید در آینده ای نزدیک و پیش از شروع رسمی تمرینات و رقابت های ورزشی تبدیل به یکی از دغدغه های دنیای ورزش شود.

 

با این وجود و با توجه به داشتن سه بازیکن یوونتوس با شرایط فوق شاید مربیان و مجموعه بیانکونری نیز به این مسئله توجه داشته باشند و نگران شرایط و امادگی سه مهره ارزشمند تیم شان دیبالا، روگانی و متویدی باشند. مطمئنا برای آگاهی کامل از نحوه امادگی این بازیکنان و بازخورد آن پس از بهبودی کامل در نخستین جلسات تمرینی مشخص خواهد شد اما پیش از اغاز رسمی تمرینات یقینا این فوتبالیست ها نزد خود شرایط تنفسی و نحوه تمرینی خود را بررسی خواهند کرد. هر چند که امیدواریم هیچ مشکلی برای هیچکس و در ادامه بیماران و هیچ فرد مبتلای بهبود یافته وجود نداشته باشد و هر چه سریعتر جهان از مشکلات به وجود آمده و این ویروس مرموز رها شود.


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
طناز احدی مقدم
طناز احدی مقدم«خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: